Firmy transportowe, na co się nie zgadzać?

3737216640_3e1111785e

Kiedy podejmujemy decyzję dotyczącą wynajęcia firmy transportowej podczas przeprowadzki , warto dokładnie zapoznać się z możliwości jakie my jako klienci posiadamy. Oczywiście pomoc w załadunku czy rozładunku to już element mniej ważny, warto dokładnie przeczytać umowę która podpisujemy. Niestety na naszym rynku wciąż działają nie do końca uczciwe przedsiębiorstwa które transportują przedmioty bez odpowiedniego ubezpieczenia ładunku. Dajmy na to transport pianina powinien być ubezpieczony (więcej o tym dowiesz się pod tym linkiem).

Dbałość o szczegóły bywa dla wielu klientów elementem pozwalającym na minimalizowanie dość często pojawiających się problemów. Odpowiednie zabezpieczenie, mebli, czy większych elementów transportowanych to konieczność, folie streczowe, kartony, folie bąbelkowe mają za zadanie unikanie obić czy też uszkodzeń. Oczywiście mniejsze elementy także czasami ulegają zniszczeniu jednak wielu klientów nie wie u kogo ma dochodzić swoich roszczeń czy odszkodowania w związku z powstałymi szkodami. Kiedy wynajmujemy firmę i w standardzie jasno jest napisane że pracownicy mają pomóc w pakowaniu, zabezpieczeniu czy odpowiednim przewiezieniu naszych pakunków warto dokładnie sprawdzić czy wywiązują się ze swoich obowiązków.

Kiedy widzimy, że nasze rzeczy nie są odpowiednio zabezpieczane natychmiast należy zgłosić sprawę do siedziby firmy. Późniejsze szkody niestety mogą zostać nie uwzględnione zważywszy na to że dokładnie widzieliśmy w jaki sposób odbywa się pakowanie. Wielu klientów wciąż boi się głośno wyrazić sprzeciw wobec nieodpowiedniego wywiązywania się z warunków umowy, co jest ogromnym błędem, skoro płacimy za usługę, każdy z nas wymaga aby wykonywana była ona w sposób odpowiedni, właściwy , a przeze wszystkim nie narażający nas na zaistnienie jakichkolwiek strat materialnych.

Wiedza o naszych prawach w wielu sytuacjach jest w stanie zapobiec niepotrzebnym problemom, nerwom czy przepychanką słownym z firmami które nie wywiązują się z powierzanych im obowiązków. Każdy z klientów ma bardzo duże prawo głosu, zgadzając się na nieuczciwość ze strony przedstawicieli firm podpisujemy się pod społecznym przyzwoleniem działań szkodzących dobremu imieniu działalności gospodarczych.

Mając prawa nie obawiajmy się ich egzekwowania, działania które ma chronić nas jako konsumentów, odbiorców usług które z szerokiego wachlarza ofert samodzielnie wybieramy. Podobnie kiedy okazuje się że przy transporcie pracownicy domagają się, jakiś dodatkowych opłat, kosztów o których nie było mowy w umowie podpisywanej z firmą. Nie zgadzajmy się na takie działania, wyjątkiem, jest ustalenie polegające, na uiszczeniu opłaty u pracowników w dniu wykonania zlecenia. Żadna firma nie ma prawa domagać się dodatkowych należności finansowych, o których, nie ma mowy w podpisanej przez nas umowie.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany aby opublikować komentarz.